Naše ciele:

- Podporujeme prirodzený proces osamostatňovania sa dieťaťa prechodom z rodinného prostredia do inštitucionálneho systému vzdelávania v duchu rešpektovania väzby medzi matkou a dieťaťom podľa Johna Bowlbyho
- Rozvíjame a vhodne dopĺňame talenty a schopnosti, ktoré dieťa prirodzene dostalo vo svojej individuálnej výbave a v rodinnom prostredí
- Rozvíjame schopnosť podeliť sa o svoje talenty a danosti s kolektívom a tým sa naučiť vnímať rozdielnosť ako priestor pre štedrosť
- Pripravujeme dieťa na budúcu školskú dochádzku tak, aby bolo tvorivým a hodnotným prínosom pre každé prostredie, do ktorého príde
- Sledujeme individuálny rozvoj dieťaťa a zaznamenávame jeho dozrievanie
- Odovzdávame hodnoty ľudskosti, vzájomnej lásky k blížnemu, nezištnej pomoci, ochote.
- Vedieme deti k uvedomemiu, že každá maličkosť, ktorú v živote urobia, vie prispieť k spoločnému dobru
Obsah vzdelávania:
- vyučujeme nemecký jazyk hravou formou, po súhlase rodičov
- dbáme o ekologický rozmer výučby v duchu encykliky Pápeža Františka Laudato si
- u najmenších detí sledujeme úspešné dosiahnutie samoobslužných činností ako je obliekanie, jedenie, hygiena
- rozvíjame rečové schopnosti detí, vedenie rozhovoru, komunikovanie
- rozvíjame porozumenie hovorenému, čítanému slovu, prerozprávanie príbehov
- podporujeme rozvoj výtvarného prejavu dieťaťa, sledujeme individuálne pokroky
- cvičíme správny úchop pera, pripravujeme sa na školskú dochádzku
- podporujeme vzťah k hudbe a umeniu, rozvíjame hudobné schopnosti
- učíme sa základy jednoduchej matematiky, geometrie
- rozvíjame logické myslenie hrou a edukačnými hračkami a cvičeniami
- pracujeme s informáciami, učíme sa triediť čo sme kde videli, počuli
- spoznávame prírodu a reálie z okolia, najmä na edukačných prechádzkach
- spoznávame prirodzený kolobeh dňa, týždňa, roka, ročné obdobia, sviatky, katolícke sviatky
- učíme sa dopravnej výchove, a praktizujeme na každodennej prechádzke
- spoznávame medziľudské vzťahy, učíme sa etikete, ohľaduplnosti
- pracujeme s emóciami, učíme sa podeliť, požičať si hračky, spracovávať hnev, smútok, radosť
- rozvíjame priestorové a technické zručnosti aj stavebnicou Tehličky pre detičky
- rozvíjame pohybové schopnosti cvičením, balansovaním, trénujeme zdravé nôžky
- v exteriéri rozvíjame aj spoločnú hru, futbal, basketbal
a mnoho mnoho ďalšieho

Spôsob fungovania škôlky
– deti sú rozdelené do dvoch tried podľa veku a zrelosti
– k deťom máme individuálny prístup podľa ich potrieb a schopností
– realizujeme vzdelávanie, rozvoj zručností a schopností 3-5-ročných detičiek, ktorým poskytujme plnohodnotnú starostlivosť počas celého dňa
– pravidelne komunikujeme s rodičmi o aktuálnych potrebách ich dieťaťa
– budujeme komunitu rodín aj organizovaním externých podujatí (opekačka, výlet…)
– podporujeme aktivity rodičov smerujúcich k rozvoju škôlky, vzťahov a komunity rodín
Harmonogram dňa
7:00 – 8:30 Ranné privítanie každého dieťaťa, ranný hrový rituál, voľná neštruktúrovaná činnosť podľa voľby detí, pohybové a relaxačné cvičenia, osobná hygiena
8:30 – 9:30 ranné zdieľanie, spoločná modlitba, pohybové cvičenia, edukačné aktivity podľa školského vzdelávacieho programu
9:30 – 09:45 desiata
09:45- 11:45 edukačná prechádzka a pobyt vonku
12:00-12:30 obed
12:30-14:30 osobná hygiena, príprava na odpočinok, spinkanie, prípadne individuálne aktivity
14:30-14:50 olovrant
14:45 -17:00 podľa školského vzdelávacieho programu, pobyt vonku
Chceme sa stále len modliť? Nie, deti sa budú najmä hrať 🙂
– vieru chceme deťom odovzdávať prirodzeným spôsobom, v žiadnom prípade nie nasilu. V našom kolektíve privítame aj deti z neveriacich rodín, ktoré chcú rešpektovať tento rozmer našej škôlky.
– s deťmi chceme chodiť na sv. omše na sviatok sv. Michala :), v prikázané sviatky a aspoň 1x za dva týždne
– ráno sa s deťmi v kruhu pomodlíme, prečítame si z Písma. Pomodlíme sa aj pred spaním, pred a po každom jedle
– naučíme sa pesničky s detským, aj s náboženským obsahom
– pred Vianocami a na konci školského roka si pre rodičov aj širšiu rodinu pripravíme vystúpenie