Naše ciele:

  1. Podporujeme prirodzený proces osamostatňovania sa dieťaťa prechodom z rodinného prostredia do inštitucionálneho systému vzdelávania v duchu rešpektovania väzby medzi matkou a dieťaťom podľa Johna Bowlbyho
  1. Rozvíjame a vhodne dopĺňame talenty a schopnosti, ktoré dieťa prirodzene dostalo vo svojej individuálnej výbave a v rodinnom prostredí
  1. Rozvíjame schopnosť podeliť sa o svoje talenty a danosti s kolektívom a tým sa naučiť vnímať rozdielnosť ako priestor pre štedrosť
  1. Pripravujeme dieťa na budúcu školskú dochádzku tak, aby bolo tvorivým a hodnotným prínosom pre každé prostredie, do ktorého príde
  1. Sledujeme individuálny rozvoj dieťaťa a zaznamenávame jeho dozrievanie
  1. Odovzdávame hodnoty ľudskosti, vzájomnej lásky k blížnemu, nezištnej pomoci, ochote.
  1. Vedieme deti k uvedomemiu, že každá maličkosť, ktorú v živote urobia, vie prispieť k spoločnému dobru

Obsah vzdelávania:

  • vyučujeme nemecký jazyk hravou formou, po súhlase rodičov
  • dbáme o ekologický rozmer výučby v duchu encykliky Pápeža Františka Laudato si
  • u najmenších detí sledujeme úspešné dosiahnutie samoobslužných činností ako je obliekanie, jedenie, hygiena
  • rozvíjame rečové schopnosti detí, vedenie rozhovoru, komunikovanie
  • rozvíjame porozumenie hovorenému, čítanému slovu, prerozprávanie príbehov
  • podporujeme rozvoj výtvarného prejavu dieťaťa, sledujeme individuálne pokroky
  • cvičíme správny úchop pera, pripravujeme sa na školskú dochádzku
  • podporujeme vzťah k hudbe a umeniu, rozvíjame hudobné schopnosti
  • učíme sa základy jednoduchej matematiky, geometrie
  • rozvíjame logické myslenie hrou a edukačnými hračkami a cvičeniami
  • pracujeme s informáciami, učíme sa triediť čo sme kde videli, počuli
  • spoznávame prírodu a reálie z okolia, najmä na edukačných prechádzkach
  • spoznávame prirodzený kolobeh dňa, týždňa, roka, ročné obdobia, sviatky, katolícke sviatky
  • učíme sa dopravnej výchove, a praktizujeme na každodennej prechádzke
  • spoznávame medziľudské vzťahy, učíme sa etikete, ohľaduplnosti
  • pracujeme s emóciami, učíme sa podeliť, požičať si hračky, spracovávať hnev, smútok, radosť
  • rozvíjame priestorové a technické zručnosti aj stavebnicou Tehličky pre detičky
  • rozvíjame pohybové schopnosti cvičením, balansovaním, trénujeme zdravé nôžky
  • v exteriéri rozvíjame aj spoločnú hru, futbal, basketbal
    a mnoho mnoho ďalšieho